Barnasants - Capçalera
ProgramacióBS Catalunya
Ds 21/03/2026 18:30 Teatre Gaudí , Barcelona

Xiomara Abelló

Carregant Esdeveniments

So de Saó

Després de més d’un any de recerca etnogràfica pel Baix Maestrat i altres municipis castellonencs, Xiomara Abello presenta el seu tercer àlbum So de Saó, on ha volgut rescatar part de la memòria popular i quotidiana valenciana vinculada a l’entorn rural.

Un espectacle que parteix del relat oral i combina la música i la poesia per connectar-nos i fer-nos reflexionar en clau de present i de passat.

Veus que parlen de rols de gènere, de la relació amb la terra, d’oficis antics i desapareguts, de matrimonis concertats, del retorn a l’arrel… Històries recuperades i convertides en cançó per tal que no caiguen en l’oblit quan les seues portadores deixen de contar-les.

So de Saó és l’humitat refugiada sota terra que alimenta, discretament, l’arrel de qui som. La veu del passat que ens explica allò quotidià i anònim, arrecerat en el llocs més profunds de nosaltres. El record que parlarà del demà. La saviesa de qui estima i es relaciona autosuficientment amb la terra. La custòdia del patrimoni col·lectiu i intangible que ens ha conformat.

Seu

Teatre Gaudí

Sant Antoni Maria Claret 120
Barcelona, Barcelona 08025 Spain
+ Mapa de Google
936 03 51 52

Configuració de Cookies


Tanca Més informació